[a / b / c / d / e / f / g / gif / h / hr / k / m / o / p / r / s / t / u / v / vg / vmg / vr / vrpg / w / wg] [i / ic] [r9k / s4s / vip / qa] [cm / hm / lgbt / y] [3 / aco / adv / an / asp / bant / biz / cgl / ck / co / diy / fa / fit / gd / hc / his / int / jp / lit / mlp / mu / n / news / out / po / pol / qst / sci / soc / sp / tg / toy / trv / tv / vp / wsg / wsr / x] [Settings] [Search] [Mobile] [Home]
Board
Settings Mobile Home
/vrpg/ - Video Games/RPG

Name
Spoiler?[]
Options
Subject
Comment
Verification
4chan Pass users can bypass this verification. [Learn More] [Login]
File[]
  • Please read the Rules and FAQ before posting.

05/04/17New trial board added: /bant/ - International/Random
10/04/16New board for 4chan Pass users: /vip/ - Very Important Posts
06/20/16New 4chan Banner Contest with a chance to win a 4chan Pass! See the contest page for details.
[Hide] [Show All]


New board: /vmg/ - Video Games/Mobile

New board: /vrpg/ - Video Games/RPG


[Catalog] [Archive]

>i’d like to purchase one copy of Persona 2: Innocent Sin and one copy of Persona 2: Eternal Punishment
>psp? no that’ll be for ps1 thanks
>>
Maya is:
>fat
>delusional
>highly autistic
Maya isn't:
>busty
>cute
>going to lose her virginity anytime soon
>>
>>261649
Maya has canon smelly feet

File: 7-GFEP01-481.jpg (47 KB, 640x480)
47 KB
47 KB JPG
wtf Ike you can't say that
245 replies and 56 images omitted. Click here to view.
>>
File: file.png (1.06 MB, 740x518)
1.06 MB
1.06 MB PNG
>>259927
Motherfucker, there's literally no fujos here. You could have been talking about FE all day.
But no, you want to argue with someone you thought was a fujo, tainted this discussion, because you are so obsessed with defeating the enemy and purifying the lands on fucking 4CHANNEL.

Are you joking? Are you retarded?! Do you really think people actually want to discuss video games? I am obsessed with getting a great argument and not even I am deluded enough to believe that this place is good for any discussion!
There's a reason why the motto of /v/ is "No one plays games here!"

Whether you take the ship as canon or not does not and cannot possibly affect my existence. And if it does to someone, who the fuck cares? Why should you care?? Why should anyone care, go let fujos be fucking crazy, its fun for everyone!
You ain't stopping them from being fujos. You aren't gonna salvage the discussion. You aren't gonna feel better knowing you are righter than they are!

Get your damn head out your ass.

>being gay or bi is a character trait.
It is. It literally a trait that affects his character and his interactions with people. That's how it fucking works. It doesn't make one better or worse for having it, only just how it affects their relationships.


Comment too long. Click here to view the full text.
>>
File: 1595998358274.png (481 KB, 1280x720)
481 KB
481 KB PNG
>>260112
>Motherfucker, there's literally no fujos here.
>someone you thought was a fujo
MERELY PRETENDING lol okay fujo
>why the motto of /v/ is "No one plays games here!"
This isn't /v/ and that's not an excuse for you to shit up a thread with your homoerotic headcanon pairing.
>It is. It literally a trait that affects his character and his interactions with people.
If you actually think being gay is a part of a character's identity, then you're never going to make it as a writer, tvtropes-kun. Characters should be defined by their personalities and actions, not by dumb shit like sexual orientation and race.
>...You don't play dating sims, do you?
Lolol yes I do but I'm not stupid enough to claim a pairing is canon without the creator's say so. There's not "True End" mark at the end of any of the epilogue endings. Canon means it's real and it happened. Stop saying something that isn't canon is canon.
>The point is that there is a main pairing they can market, and non-canon options the player can indulge in.
So you proved my point. The pairing is marketable but it's never stated to be canon. Even you seem to understand the concept of them not outright stating a pairing (especially one with a main character) is canon because they don't want to upset people who have other ships. We can finally agree that there's no canon pairings from Kaga era games onwards, cool.
>Well at least you believe I played the damn game...
So you didn't play after all lol. Okay so go back to writing fanfic or whatever but stop shitting up the boards with your gay fantasies. If you want to talk about PoR and RD and not your headcanon, feel free to come back after playing them. Assuming you can even read properly.
There's a lot of mad in this post for someone pretending they know about a game they never played lol. Thanks for the laughs.
>>
Whats the best fate game
>>
>>260462
Conquest by far
>>
>>259534
>Sales are not quality, and that's the point of the exercise.
If it's quality but doesn't make any money then why put any effort into it? You're jumping through hoops but you're ignoring the clincher, it isn't profitable.

File: PoR-RoMD.png (155 KB, 256x312)
155 KB
155 KB PNG
ITT: Bad games you can't bring yourself to hate

Pic related for me. It has a fair bit of criticism levied at it that it definitely deserves and I wouldn't say it is good. I feel the single biggest issue with it is how uninspired it is which leads to it being a forgettable game.

What bad games do you either like or at least not hate?
15 replies and 6 images omitted. Click here to view.
>>
File: 1580203182969.jpg (42 KB, 510x427)
42 KB
42 KB JPG
>>261058
Especially after that cliffhanger but it was inevitable. Game flopped hard and the devs either died or dropped out the industry shortly after
>>
>>260755
tldr fag lol
>>
>>261143
devs wanted to but they couldn't get the rights
>>
>>
>>261166
y u so mad

File: a_01.jpg (68 KB, 764x1080)
68 KB
68 KB JPG
What if Elden Ring actually is Dark souls 4. The elden ring is Gwin's curse. It's finally broken, but it has lasted so long that reality is to tightly entangled with it.

So the apocalypse unfolds and we explore the world that was left in its wake.
>>
One of Miyazaki's favorite games growing up was DQ3. Knowing that I keep expecting one of his games to have a twist as large as that one. So I wouldn't be surprised op.

File: yvbvbdpy5sg21.png (422 KB, 600x730)
422 KB
422 KB PNG
Post characters that never leave your party.
Or your thoughts at night.
>>
I really love using Yuffie in VII

Pretty much any thief I keep in case a boss comes so I can steal rares

I usually keep at least one chick a constant

Thoughts at night are mostly when I'm going to masturbate next
>>
File: 65858499_p8_master1200.jpg (300 KB, 1200x1148)
300 KB
300 KB JPG
>>261459
Kurt Vander
How to expand my empire in my Portuguese playthrough in EU4.
>>
File: 1597039966031.jpg (260 KB, 600x657)
260 KB
260 KB JPG
Chie

>>261489
Yuffie short hair solidarity.
>>
>>261459
Kino taste anon. Dude made the game for me.

463 replies and 203 images omitted. Click here to view.
>>
>>258188
Maybe izanami didn’t like the will of the people and Jobbed on purpose.
It would be extremely boring for her.
Hence her sowing the seeds of destruction herself with namatame, Adachi and Yu.
Maybe it was as much a game for her as adachi
>>
>>258966
Why do asians with non black hair look so creepy?
Do they not realise how weird it looks?
>>
>>260042
>Teddie is a trap in training.
Narukami definately pounding the livnig shit out of that twink as in those few weeks.
https://www.youtube.com/watch?v=_OevxamfGtg\
tell me you wouldn't
>>
>>258059
persona 2 kozy. there
>>
>>255563
That's why cooderes are the best.

File: wp01_2048x1536.jpg (2.02 MB, 2048x1536)
2.02 MB
2.02 MB JPG
>New storyline
>New music
>New content
>New job-centric updates
>And even more to come....

I think it's time to jump back into FFXI, /vrpg/.
463 replies and 84 images omitted. Click here to view.
>>
>>260620
They tend to do very long maints for very minor things. I assume it's just part of the process at this point.
>>
File: ffxi_2012.03.19_00.27.24.png (1.61 MB, 1366x768)
1.61 MB
1.61 MB PNG
>countless nights with the bros shit talking, having a blast competing other groups for VNM pops, and generally just having a real fucking good time
>gets the almace and ochain
>we no longer meet up
>bros slowly drifted apart
>but I will always remember them and the memories we shared

ffxi is 2muchfeel4me
>>
Going to erp with some Elvaan and Mithra cuties tonight!
>>
Any anons from Asura here?
>>
>>260064
It's Aalba, I'll probably be playing around the same hours as yesterday. When do you intend to form the xp party ?

ME WILDER MOTHMAN, ME EAT EVERYONE
>>
>>261130
ME EAT YOU!
>>
File: 1597068553782.png (50 KB, 736x1024)
50 KB
50 KB PNG
>>261130
>>261168
>OMG MOTH MAN
>>
File: Joe.jpg (7 KB, 224x224)
7 KB
7 KB JPG
>>261236
>Fun is Reddit

This game unironically has really good writing and atmosphere.
23 replies and 3 images omitted. Click here to view.
>>
>>260221
>>
>>260324
You watch it again. Luke literally just woke up. Why is he not allowed to panic a little bit. No one tells him to calm down. No one tries to explain it's not his fault. No one tells him what happens. And then they all immediately ditch him. They didn't even give him a chance to take responsibility. You can sit there and go "You're missing the point" or "Watch it again" till you're blue in the face but you're the one who's missing the point of the argument being made.
>>
>>260233
I could live without it. But considering the whole phonon magic system, it's better that it did what it did.
>>
>>260245
>worse gameplay
Debatable, I liked FoF a lot
>worse graphics
While I like Symphonia's shading and general style a lot more, I prefer the regular non-chibi overworld character models of Abyss
>worse cast, worse music, worse story
Objectively not true
>>
>>260221
It literally has shit writing and atmosphere and shit music >>260233

File: saruman_betrayal.png (340 KB, 602x357)
340 KB
340 KB PNG
Why did he do it?
>>
5d chess to defeat Sauron "Sneed" Annatar

File: OW.jpg (926 KB, 2000x1000)
926 KB
926 KB JPG
Anyway to make this game not garbage such as builds, playthrough ideas etc.? This and New Vegas both have an open sandbox RPG feel I love and any suggestions like it would be appreciated.
>>
>>261207
you would have to:
fix the lore
rewrite almost all dialogue and quests
add actual skillchecks, ones you can fail
add 2-3 times more gear
delete the retarded "skill bundles" system
>>
>>261207
it's easy.
Play disco elysium instead
>>
Just play Fallout 1+2. You can't fix Outer Worlds without essentially remaking an entirely different game with an entirely different team.
>>
>>261238
yeah I guess

>>261244
Have done, didn't feel like it has replay value

>>261261
Those were similar and I haven't played them in a while so I might

File: masterpiece.png (191 KB, 640x618)
191 KB
191 KB PNG
Name a better srpg.
I wait.
50 replies and 10 images omitted. Click here to view.
>>
>>259565
That and there really weren't enough equip items. The other PSX titles had a shit ton of stuff to choose from but you were pretty much running the basic best-of-shop stuff the whole game

The class system is still one of the best ever though IMO. Not enough games let you transfer skills and customize so much... The story could have been a lot better and they could have used some exploration though. I hate not being able to fuck around a little cartoon town in my JRPGs
>>
File: 51Zysxh8trL.jpg (49 KB, 500x451)
49 KB
49 KB JPG
>>
>>261308
PSX for sure. The PSP version looks a little cleaner but why would you starve yourself of the dual shock? Also doesn't have any extras from what I remember, just a straight port
>>
>>257890
FFT is easy as shit m8
>>
>>261308
snes one the other version are trash

File: 3max.jpg (411 KB, 926x1500)
411 KB
411 KB JPG
It doesnt make any sense. Paper Mario was Paper because it was supposed to look like a storybook. But you cant have origami and shit in a storybook. I dont like it. Fuck you.
>>
ever heard of a popup book?
>>
>>260232
This is a board for RPGs
>>
>>261360
A Nintendo fan WOULD fuck that up lol
>>
>>260315
fpbp
That doesn't mean the game is good, tho.

File: eirika.jpg (221 KB, 540x622)
221 KB
221 KB JPG
>JRPG
>Has a world tree
Stop with this fucking shit.
303 replies and 56 images omitted. Click here to view.
>>
>>261177
feels like every fucking game i said. That list isn't by any means complete, just the games ive played
Just like >>242072
once you've seen some shit in 4 or 5 games it really does feel like too much
>>
>>248492
>>248489
>>248476
>>248429
I think I agree on the point.
In the Sino view, you are suppose to praise or worship the ancient. That doesn´t mean they are hot shit, which is needed in the Westosphere.
So in most cases you awaken some silly old evil, which in JRPG terms means its a part of their idol worship.

Isn´t the only "real" God to show up in mainline FF so far the one in 9? Where he kinda gets summoned so you can have a epic final boss?
>>
>JRPG
>silent protag
>5000 lines of dialogue
>>
>>261153
>Final Fantasy Tactics
>Church is evil
Its more that they picked a side in their civil war, and accidentally it turns out the Zodiac stones DO contain sealed demigods
Tactics has this happen to everyone, in a dog eats dog fashion.
>>
>>241815
>WRPG
>World Ending Dragon

Fuck you

File: 1476392272202.jpg (944 KB, 1929x2480)
944 KB
944 KB JPG
Name ONE (1) JRPG where cute boys are able to love each other sensually.
>>
Final Fantasy III
The one character's love letters to the prince were pretty fucking gay
>>
>>261164
https://www.youtube.com/watch?v=34_lDmS9lKs


Delete Post: [File Only] Style:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]
[Disable Mobile View / Use Desktop Site]

[Enable Mobile View / Use Mobile Site]

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.