[a / b / c / d / e / f / g / gif / h / hr / k / m / o / p / r / s / t / u / v / vg / vr / w / wg] [i / ic] [r9k / s4s / vip / qa] [cm / hm / lgbt / y] [3 / aco / adv / an / asp / bant / biz / cgl / ck / co / diy / fa / fit / gd / hc / his / int / jp / lit / mlp / mu / n / news / out / po / pol / qst / sci / soc / sp / tg / toy / trv / tv / vp / wsg / wsr / x] [Settings] [Search] [Home]
Board
Settings Home
/diy/ - Do It Yourself



Thread archived.
You cannot reply anymore.




File: Screenshot_10.png (857 KB, 689x696)
857 KB
857 KB PNG
I wanna learn basic electrical engineering.

I'm a brainlet and a COMPLETE beginner, and kinda shit at math, where do I start?
>>
>>1534488
pls

-OP
>>
start with the links in the /ohm/ thread.
>>
>>1534488
start with algebra
>>
Learn PIE EIR but in a triangle.
>>
>>1534488
math
>>
>>1534488
EE student here.

Start with the math. Algebra to pre-calc to calc. If. You're not comfortable with algebra and pre-calc, get something akin to "algebra for dummies." You can get by with a basic understanding of algebra, as you're going to get a shit load of practice. If you skimp on algebra, do NOT skimp on pre-calc. Knowing trig like the back of your hand is critical.

Once you get to calculus, how much you need to know depends on what you want to do. At the very minimum, you're going to need a firm mastery of integrals and derivatives, even for basic circuits.

These lead nicely into differential equations, which you can largely skip if you're planning on remaining at the "hobbyist" level. You can also probably skip higher dimensional calculus, since you probably won't need shit like surface integrals or charge density if you're doing "basic" EE.

Once you get to differential calc, start doubling up with mechanics. It's good trig practice and useful for motors, etc. Once you get to integrals, start covering electromagnetism and waves. Do the more difficult, calculus-based versions of these - it will pay off.

Once you have a solid grasp of basic electromagnetics, start exploring basic circuit components. Throughout all of this, code. Code, code, code. C++ for sure and python as well. The more languages you're fluent in, the better, but I'd say C++ and python for sure.

If you decide to skip differential equations, realize that you're going to need some tangential knowledge of it to solve RLC circuits. Learn to solder. Be prepared to fuck up projects nonstop as you hone your skills.

And go lurk /ohm/.
>>
>>1535007
nah, be a man OP, and go straight to AC and fucking phasors.

might seem boring, but you get a job at the local utility and you are set for life.
>>
>>1535009
Phasors are useful and all, but even sticking strictly to phasors means he's going to need to know trig. And to understand what's going on in a circuit, he's going to need to know electromagnetism. And if he ever wants to do anything with shitike wireless or radio, he'll need to understand waves.

I can't imagine looking at an oscope screen and not being able to pick out what's happening, and that all comes down to understanding the math and physics of what's happening. You can make shit from a kit or whatever, but if you want to design something, I think it would be helpful to have a more in-depth knowledge.

I guess at the end of the day, op will do whatever he's going to do and it will fall somewhere between the extremes of our views.

I do hope you're trolling rather than honestly peddling the embrasure of ignorance, though. Even understanding the very basics of electromagnetism really opened my eyes to the world around me.



Delete Post: [File Only] Style:
[Disable Mobile View / Use Desktop Site]

[Enable Mobile View / Use Mobile Site]

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.